Saturday, October 29, 2011

kanan atau kiri, tiada tengah2


Bismillah
selawat dan salam buat junjungan besar Muhammad s.a.w, para sahabat dan org2 yg terdahulu...


Assalamualaikum w.b.t semua,



*malam2 yg sunyi ni, mmbuat diri semakin rinduu, rinduuu sgt kat mereka...rindu kat mereka yg sangat jauhhh berbatu2 di sana. rindu nak melihat mereka, nak bermu3ayashah, nak bkongsi rasa hati, nak saling menguatkan..sama2 bsabar...dan again sama2 menguatkan. membesar membesar dan terusss membesar bersama, merasa nikmatnya perubahan ini! (",)

*sungguh tarbiyah madal hayah(longlife training) adalah yg terbaikkkk, fresh from Allah.. untuk duduki UPSR saja 6 tahun pengajian diperlukan, SPM yg beberapa hari tu pula 2 tahun persediaan mesti dilalui. so, persiapan utk sesuatu yg infinity nanti apatah lagi kan? ;)

*dan dalam langkah2 kita membuat persediaan utk kehidupan yg infinity itu, tidak boleh tidak, pasti akan sentiasa berhadapan dgn ujian. pasti..mana mungkin seekor monyet akan bergayut dgn sangat9x kuat melainkan hadirnya angin lintang yang sangat laju bukan? begitu jg kita. mana mungkin kita semakin kuat+matang, melainkan setelah melalui kesusahan dan liku2 kehidupan ini. manis bukan? :) [29:2]

* so jangan sesekali pernah putus asa dari pertolongan dan kasih sayang Allah, jangan futur, jangan malas2, jangan tangguh2, jangan ulang kesalahan lalu...
jangannnn, jangan! kerna itu.. akan men'DOWN'kn lg kamu. jangan ye kusa ---> ok talking to myself at the first place. zusss!


'mukmin itu tidak boleh dua kali jatuh ke dalam lubang yang sama'
(shahih Muslim)
* kauthar, sila bc ni dgn hati.


walau apa yang telah, pernah, dan akan dilalui, tetap kuatlah menjadikan kalam Allah itu sebagai sumber inspirasi. sumber motivasi ---> interaksi dengan AQ jangan lupa!

"Katakanlah. Wahai hamba-hambaKu yang telah melampaui batas terhadap diri mereka sendiri, janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah, kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa. sesungguhnya Dialah jua Yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani"
[39:53]



* sungguh s'org mu'min itu akan sentiasa terdedah kpd 2 tarikan:

1) magnet iman ---> niat, himmah, kesedaran dan perasaannya terhadap tanggungjawabnya yg menguatkan dia utk 24/7 sentiasa dalam amal saleh dan azam kebaikan.

2) magnet syaitan ---> yg menghiaskan futurnya dan menjadikannya cinta kepada dunia. yang menyebabkan dia lalai, malas, panjang angan2 dan berlengah2 utk blajar apa yg dia jahili.
[Muntalaq]


so,

to be con't....
jom sambung studeh dan zzzZZzzzzzzzzz. salam.


12.53am
al-rantissi.

No comments:

Post a Comment