Saturday, December 25, 2010

me

Bismillah...




p/s: rindu mereka.

Friday, December 24, 2010

Thursday, December 16, 2010

SHAAM - Mercy Like The Rain

Bismillah...

Mercy like the rain is falling down
Mercy like the rain is falling down
Can you feel the rain is falling down, falling down?

Mercy like the angels in the rain
Mercy like the sun, the moon, the stars
Blossoming flowers, bearing fruits
Showing us the greatness of Allah

Mercy like the faith that shines within us
Mercy like the prayers that Allah answers
How it gives purpose to our lives
Helping us strive for paradise

Mercy like the smile for one another
Mercy like the kindness for each other
O how it takes sadness from our hearts
Spreading God's love throughout the world

Mercy like the Messenger of Allah
Mercy like the Qur'an from Allah
Truthful, generous, wise and kind
Bringing Allah's words to mankind






p/s : 'how it gives the purpose to our lives'. the Cycle, His sunnah, that always been forgotten by us. times, it stuck and stumbled at the human phase.. if only we could realize.

Tuesday, December 14, 2010

kuat

Bismillah

jangan biarkan ia kosong yang, jangan.
kerna kekosongan menyakitkan.
jiwa mu, jiwa hambamu yg sebenar sedang sakit.
lapar dan dahaga tidak diberi makan oleh tuan.
sunnahNya, tiada sesuatu bisa kosong melainkan terisi oleh zarah2 yang belum tentu warnanya.
samada diisi atau terisi, itu pilihanmu.
ruang itu, takkan pernah kosong.
bahkan kan setia diisi habuk dan debu jahiliyah.
kekuatan itu, perlu dicari.
bertenanglah, langkahlah, perhatikanlah, fikirkanlah, bacalah, dan tadabbur lah mereka.
semuanya hamba, bisa menjadi asbab petunjuk dan hidayah Dia kepada kita.
berdoalah kerna ia kekuatan kita yg utuh.
iman kita, setiap saat yang hadir masih belum tentu lagi.
pada Dia kita sandarkan segalanya.
kepada Dia kita paksikan semua.
andai berat, tiada himmah, lesu dan kabur, segeralah diubati hati.
berusaha, beserta ilmu yang dicari.

ikhlas, ya sangat mudah dibicarakan, mudah juga dibiarkan berlalu tanpa disambut bertamu.
nastaghfirullah.
maafkan kami ya Allah...

p/s :
- mari bangkit!
- minta maaf kepada semua. doakan kita semua kuat, tsabat atas jalan ini. lillahi ta3ala iAllah...
- terkesan dgn kata2 akak ni, buat lah duduk2, hanya 5 - 10min pun jadi. ingatkan balik siapa kita di hadapan Dia. subhanallah...itu memang sangat berkesan kak. umpama badan yg memerlukan secawan dua air semasa belajar, jiwa hamba juga memerlukan makanannya sesaat dua mungkin. ^__^. (duduk2 beberapa org+dan sama2 beringat = hidup terasa manis)
-sori housemate atas sikap sambil lewa daku ini, haishh.

-

Friday, December 10, 2010

renungan

Bismillah



Menurut Ibn Abbas radiallahuanhu ia merupakan perbendaharaan ilmu. Hasan al-Basri berkata harta itu berupa sekeping luh yang diperbuat daripada emas, di atasnya tertulis mutiara ilmu:

Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Aku berasa hairan melihat orang yang beriman dengan qadar, bagaimana dia masih bersedih? Aku berasa hairan terhadap orang yang beriman dengan kematian, bagaimana dia masih ketawa ria? Aku berasa hairan terhadap orang yang mengenali dunia serta sifatnya yang cepat berubah, dia masih juga selesa dengan kemewahan dunianya? Tiada Tuhan melainkan Allah. Muhammad itu pesuruh Allah.

[salah satu dari tafsiran ayat 82 surah al-Kahfi]


take 5



Salam


melihat saja membuatkan aku tersentuh, terusik dan terfikir.

dengan garis2 halus di dahi, bibir yang sepi, namun, sinaran dari mata tidak pernah menipu diri.

engkau diam tidak bermakna semangatmu padam. bahkan diam mu itu bisa membakar dan menghangatkan lagi hati2 mereka di seluruh alam.

diammu, seribu makna tersendiri, sejuta gerak kerja yang terjadi.

kau ku kira sebagai teman, sahabat, saudara, pemberi motivasi yang sangat berjaya.

walau mungkin kita tidak pernah bersua muka, ya tapi hakikatnya ikatan aqidah itu menghidupkan hubungan kita.

ia hidup tanpa perlu kan lidah berbicara bersama, tanpa perlukan wajah bersua sentiasa, tanpa perlukan itu semua.

cukuplah aku mengharap, semoga aku turut berusaha, merealisasikan kehidupan kita bersama di alam sana.

mendengar cerita mu, bicaramu yang terkadang itu, bisa menitiskan lagi air mata ini. kehidupan mu, tazkirah bagi diri.

terima kasih kerana kau menyedarkan aku yang seringkali lesu.

dengarlah, aku sangat kagum dengan kamu. semangatmu, hatimu, aqidahmu, Allah sentiasa dalam hatimu.

wahai saudara seislamku.






Saturday, November 27, 2010

28/11/2010

Bismillah

alhamdulillah selesai semuanya, semoga diberkati dan diredhai..
syukran jazilan kpd semua yang hadir lebih2 lagi yang bersusah payah berhabis keringat melaksanakan hajat. Allah yusahhil umurokum :)
mana yang baik kita ambil jadikan pedoman, mana yang kurang kurang dan kurang, sama2 jadikan pengajaran dan peringatan, pasti ada hikmah disebaliknya.

dan tak lupa juga, alhamdulillah dan mabrouk kpd semua pasangan yg sudah mendirikan masjid. baik di sini, di sana mahupun di mana2, sama saja yg penting dlm redha Dia. oh indahnya ^__^
semoga ianya menguatkan lagi ikatan hati2 kalian dgn Dia yg telah menciptakan kalian, dgn Dia yang telah memberikan kehidupan kpd kalian, Dia yg memberikan setiap saat yg berlalu kpd kalian. subhanallah sgt besaarrr dan banyaakkk pemberian Dia bukan...?
semoga aku, kau, dia dan kita semua sentiasa bersyukur iAllah...
sungguh, pernikahan itu menyempurnakan sebahagian drpd agama kalian, syukurlah, tenanglah dan gembiralah wahai saudaraku... :)

khas buat mereka semua <3



Engkau akan berpisah dengan rumah yang pernah bersatu denganmu
dan meninggalkan tempat yang pernah membesarkanmu,
menuju ke tempat yang belum engkau kenali
dan pendamping yang yang belum pernah dekat denganmu.

"Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaannya dan rahmatNya, bahawa Dia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya dan dijadikanNya di antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir."
[30:21]

"Dan bukanlah harta benda kamu dan tidak juga anak pinak kamu yang mendampingkan kamu di sisi Kami walau sedikitpun, kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh..."
[34:37]

"Harta benda dan anak pinak itu, ialah perhiasan hidup di dunia dan amal-amal soleh yang kekal faedahnya itu lebih baik pada sisi Tuhanmu sebagai pahala balasan, dan lebih baik sebagai asas yang memberi harapan"
[18:46]

"Dihiaskan (dan dijadikan indah) kepada manusia: Kesukaan kepada benda-benda yang diingini nafsu, iaitu perempuan-perempuan dan anak-pinak; harta benda yang banyak bertimbun-timbun, dari emas dan perak; kuda peliharaan yang bertanda lagi terlatih dan binatang-binatang ternak serta kebun-kebun tanaman. Semuanya itu ialah kesenangan hidup di dunia dan (ingatlah), pada sisi Allah ada tempat kembali yang sebaik-baiknya (iaitu Syurga)."
[3:14]


p/s : [51:55] ye. sama2 kita mendoakan semoga tsabat semuanya. ujian kita berbeza, pelbagai warnanya. dan, pelbagai juga hikmahnya buat semua. islam pasti akan menang, itu pasti. tp, kita sentiasa dalam iman, itu belum tentu lagi. doakan aku!

Thursday, November 25, 2010

perasaan


Bismillah...



kaku, tidak bermakna beku.

-kenitra jun 2010-



mukmin itu, diamnya fikir, bicaranya zikir.


' Tidakkah engkau melihat harimau-harimau di hutan itu ditakuti ketika ia diam,

sedangkan anjing di jalanan banyak dibaling batu ketika ia sering menyalak.


Aku menganggap berdiam itu satu perniagaan ,

kalau tiada untung sekalipun di dalam perniagaan itu,

paling kurang, aku tidak akan rugi '


-Imam As-Syafi'e-




p/s : peringatan diri sendiri.. minta maaf segala salah dan silap ye kawan2. terasa sgt beberapa hari ini diri tidak betul. smoga kasih sayang dan ketenangan sentiasa bersama kita. :)

cakap bila perlu saja kauthar.

Sunday, November 21, 2010

terima kasih akak. akak2 yg sgt banyak bkorban, selalu aku lupakan...

Bismillah,


"haish apasal rasa lambat sgt ni. Baru pg 2?? banyak lagi lecture notatss tuhh....hhh..."

"tepunya, jalan2 jap lah. tung tang tung tang emm sedap pon gohwah ni" ;)

klik klik klik "SAYA SUDAH BOSAN USRAH. SAYA X DAPAT.....". eh menarik ni. baca sat la..

dan at last, sobs sobs...

subhanallah...alhamdulillah,
tQ Allah kerna memberikan mood baru kpd ku.


Bukankah keberkatan itu letak pada jemaah? Terletak pada majlis zikir? terletak pada majlis mengingati Allah.

Tidaklah duduk suatu kaum berzikir (menyebut) nama Allah ‘Azza wa Jalla melainkan dinaungilah mereka oleh para malaikat, dipenuhi mereka oleh rahmat Allah dan diberikan ketenangan kepada mereka, juga Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan malaikat yang ada di sisi-Nya.
(Hadith Riwayat Imam Muslim, Imam Tirmidzi dan Imam Ibn Majah dari Abu Hurairah dan Abu Sa’id al-Khudri r.a.)


"kita tak boleh tipukan perasaan kita? kita tak boleh paksa diri kita suka kalau betul kita rasa tak best pun.

cuma di situ, ada perbezaan mereka yang pessimis dan optimis.

orang pessimis akan lari dan cuba terus mencari kesalahan.

orang yang optimis akan mengubah. dan sentiasa melakukan pembaikan."


tamat. sila kembali ke pangkal jalan. salam...


Friday, November 19, 2010

ke 51

Bismillah


dr Al-Hamra'

selama ni, kalau sebut surah 51 je, mst teringat ayat tujuan penciptaan kita di muka bumi ni...[51:56]

ya. teringat akak2 acik2 adik2 selalu peringatkan diri tentang ayat ini dan ayat itu,

"dan ketika Tuhanmu bfirman kpd para malaikat, Aku hendak menjadikan khalifah di bumi...ila akhir aayah"
[2:30]

td Dia sentuh aku dgn ayat 55 pula. ayat yg seringkali didengari.. seringkali disebut2.. tp selalunya spt sudah immune bila diperdengarkn.

"dan tetaplah memberi peringatan, kerana peringatan itu bermanfaat bg orang2 mukmin"
[51:55]

O.o! zupp! huh terasa.

'peringatan itu bermanfaat bg org mukmin'. itu kata Dia, kata2 yg tidak pernah dusta dan sentiasa betul, tepat, pasti, benar dan bermanfaat bg hamba2 Dia ..

terus otak ligat bputar,

seringkali terasa nak tangguh2 utk nasihatkn diri spy islah diri dan bergerak dll(asek2 nak melemakkan nafsu!). seringkali jg ak ambil ringan/takut2/rasa mcm x b'guna utk mmberi peringatan, untuk lakukan apa yg Dia suruh apa yg Dia suka. sedangkan, hati2 ini memang milik Dia. mungkin tindakan kita yg kecil itu bisa mengingatkan dia kpd Dia? jalankan saja ap yg Dia suruh, hasilnya Dia yg tentukan...

dan semestinya selalu sgt diri rasa bebal bila ditegur, di'hentak' terasa mcm nak memberontak. sedangkan, sepatutnya aku gembira, kerana.. Allah kata ia sentiasa berguna. maka berterima kasih lh sentiasa..

alhamdulillah...


p/s :
1. minta maaf teman2 saudara saudari sekalian andai ada menyinggung atau kesilapan sedar ataupun tidak. selamat hr raya aidil adha buat semua(biar lmbt asal sempat hu) ^__^

2. minta maaf CIPUT sbb x penuhi hajat. huh saya y bersalah! @_@

Sunday, November 14, 2010

nak jugak

Bismillah...

kenangan sgt mahal di Madrid-jun2010-

iAllah hari ni free

xda apa2 plan atau date yg menanti


so, nak fokus blajar. iAllah! xmau jalan2 buang masa ganggu2 org dll..nak mlekat kat meja.


hari ni nak jadi rajin, nak berusaha capai target!


doakan ak dan kawan2, semoga semua bersedia dan berjaya iAllah.


mid term GIS, 23/11/2010... tsabbit qulubana wa sahhil umurona ya Allah, ameen...



p/s :

1. syafakillah buat kak aisyah rk yg telah menjalani pembedahan smlm, smoga kuat dan tenang mnghadapi ujian Allah...shari b4 dtahan wad, sembang2 dgn akak, tanya khabar prasaan sgala bagai. bestnya tengok wajah akak. sejuk ja cool macho. katanya "akak tenang je alhamdulillah, memang terasa sgt setiap langkah kita ni, sentiasa dlm percaturan dan rancangan Dia. plan lah bagaimana hebat pon, kalau Dia x benarkan, x jalan juga..". k aisyah, akk memang kuat! Allah ma3ik =)

2. syafakallah jg buat sahabat sy yg bakal mnjalankan pmbedahan CSOM pd 23/11 ini. smoga tabah dan kuat mnghadapi pmberian Dia..doa kami sntiasa menemani iAllah...Allah ma3ak! :)


3. lastly, alf mabrouk ya ukhti NF. wuhuu...doa kami sntiasa mengiringi kalian iAllah.. smoga ikatan yg bakal tjalin mnguatkan lagi hati2 kalian dgn Dia yg mncipta kalian, yg maha pemurah maha pengasih..iAllah...(^__^)v

His signs

Bismillah...



kemarin berjalan2 dan terjumpa vid ni subhanallah...selama ni rasa macam dah biasa dengar lagu ni, rasa juga macam dah pernah tengok pengakuan Ruden(Abu Bakar) ni, tapi baru sekarang terasa zuppp sayu hati basah kelopak mata tersentuh jiwa... subhanallah alhamdulillah allahuakbar...indahnya...tak tahu nak gambarkan dgn ucapan apa perasaan ini..

hidayah memang milik Allah. memang! kita kena sentiasa berdoa smoga hidayah yg diberikan kpd kita saat ini, sentiasa kekal melekat bersama kita..iAllah

betul lah kata2 saudaraku, islam itu...bukan hanya pada solat, bukan hanya pd zakat, puasa, haji, dan syahadah semata. sebab,
kalau itu yg menjadi sandaran seseorg itu untuk declare islam, maka belum sempurna/belum islam lah dia. bukannya setiap masa setiap saat kita solat, bukan setiap masa setiap saat kita bayar zakat tunai haji etc. maka jadi lah dia islam semasa menunaikan solat, jadilah dia islam semasa berpuasa atau jadilah dia islam semasa dia mengucap, selain daripada itu? tepuk dada tanya iman...

mahu atau tidak, semua pasti setuju jika dikatakan hidup kita, makhluk yg bernama manusia ni, yg diberi taklifan utk beribadah kpd Dia dan mnjadi khalifah ni, yg seringkali lupa ni, kebanyakan saatnya terisi dengan bersendiri. terisi dengan berfikir, membuat keputusan, membuat pilihan, bercakap, berjalan, bermuamalah, belajar, merancang dan sebagainya lagi. betul tidak? ;) jgn malu2 nak mengaku ye...saya pon stuju la, fact ye fact. bukti dlm hati masing2 =)

tp islam itu, lebih besar dr segalanya...sgt luas! segala sesuatu di sekeliling kita, segala sesuatu yg diciptaNya, diri kita, haiwan ternakan, tumbuh-tumbuhan, matahari, bulan, masa yg berlalu dll semua itu islam. semuanya menyerah diri kpd Allah, semuanya taat pd Allah.


sedar tidak, islam itu....
adalah diri kita, jasad islam dan roh islam. bilamana salah satu tidak berfungsi/tidak wujud, jadilah ia umpama bangkai. ya bangkai, mempunyai jasad tapi tiada roh. maka jadilah seperti buih-buih yg bertebaran pada hari ini, sgt banyak ttp tidak tahu arah tuju sebenar. islam kita pada setiap saat setiap detik. segalanya kita paksikan pd Dia. bila berfikir, x mahu yang jahat2 kotor2 sbb Dia tidak suka, sedarlah setiap ssuatu sentiasa dlm pengetahuan Dia..dlm pd kita membuat keputusan, membuat pilihan, meletakkan harapan, bergerak dll, sntiasalah berpaksikan pd Dia, iAllah.. itulah beza kita dgn yg bukan islam. sweet bukan (^__^). kita sentiasa ada Allah di sisi...sentiasa oke :)


"Dan Dialah Allah (yang disembah dan diakui kekuasaanNya) di langit dan di bumi, Dia Mengetahui apa yang kamu rahsiakan dan apa yang kamu lahirkan dan Dia juga Mengetahui apa yang kamu usahakan."
[6:3]


sgt tersentuh dgn ayat2 yg Abu Bakar ni bc bila mana hidayah smpi kpd dia, di saat dia mengaku La Ilaha illAllah Muhammad Rasulullah. subhanallah...

rindu dan sayang semua sangat2. feeling tlbey sket hr ini.xpa, kuat iAllah..


Tuesday, November 9, 2010

JD by AM


Bismillah...



JALAN DAKWAH
oleh AlarmMe


Dari barisan usrah
Dan dari umbi tarbiah
Muncullah sinaran fikrah
Islah terus meniti masa

Dari dewan selesa ke jalanan yg berhaba
Pejuang keadilan dan penjulang kebenaran
Bersama islam membina ummah
Usaha daulatkan syariah
Agar hidup penuh barakah

Di dalam sedih dan ketawa
Di dalam susah dan mewah
Tetap teguh iman dan takwa

Sehati sejiwa
Dulu kini selamanya
Walau apa yg melanda hadapi bersama

Ya Allah ya rabbi
Teguhkan iman kami
Moga tabah hati tak berbelah bagi

Berbekalkan islam membina masyarakat
Mengukuh umat insan sejagat
Setiap mehnah pastinya ada hikmah
Berbaik sangka pada yg Esa.

Rasulullah contoh ikutan
Prinsip syura jadikan amalan
Korban masa tenaga kita
Dan fikiran perkasakan maruah kita


p/s : special dedicated to all my dearie friends..
:)

JD by AM

by أنور العولقي...

Bismillah...

Finding PEACE in this WORLD...by Imam Anwar Al-Awlaki...

"human beings if they were thinking about death, then they will be please with what Allah has given them, and they will not compete over this world"

may this vid benefit to all. iAllah... :)

Friday, November 5, 2010

h.a.t.i

Bismillah

heart


of all

it's the center of every center

center of every organ

center of every act though


heart greatly brings our thoughts

determine our intention in every motion

yup the impression towards things too


it always telling us the truth

no doubt

when something goes wrong

it will be the 1st to bang u up

so that u'll be alert n realize

that something is going wrong

either u wanna fix it or just brush off it,
u make the decision.


so as been told by the senior,

"be careful sis, aware of ur heart, keep it safe",

n not to yell it out w/o any point, just to be honest, "i will doctor".
enshaAllah...
tQ for reminding me.


sounds simple yep, but not to lie, it's an every single sec action n guide for real

once oblivious, might drag u 1000 miles away from the norm root

so be cautious!

the prophet Muhammad s.a.w said :

"Surely there is in the body a small piece of flesh; if it is good, the whole body is good, and if it is corrupted, the whole body is corrupted, and that is surely the heart".

(imam bukhari n his sahih)




okeyhh, the conclusion of all the babbling above, :D

watch ur heart, nourish ur soul, never let them feel lonely.



p/s : i do miss my family but i think i'm the one who quite difficult to express my care n love. blagak x? haishh




Wednesday, November 3, 2010

Spirit of RIS 2010

Bismillah..

i wish i can attend the gathering even once, really wanna be among them..my worldwide brothers n sisters, enshaAllah. alhamdulillah...i love islam :)



Saturday, October 30, 2010

pagi yang hening

Bismillah..


pagi ini sangat damai. cuaca yg mendung dengan hujan yg renyai2 huh sangat tenang. usai subuh bersama hsmate plg setia sejak sanafur dulu, aku pergi bertukang di dapur, hajatnya mahu siapkan special meal utk benih2 tersayang.

tp sedang dlm pertukangan, tiba2 "izattt!!! bleaseeee. mai sini jap, taktau dah apa jadi kat masakan nih. ni yang rasa nak masak spaghetti goreng je nih. aishh. ntah apa rasa ntah. haks. dah la cheese x cair habis, berketul plk tuh. aii fail lg nih. boleh ke ko makan ni, ak masak lain utk diorang?"(ye agak kejam ak tahu, tp izzat ni sgt la setia dan sabar dgn ak, maintain cool aje dgn kata2 kwn dia seorang ni ;))

izzat, "xpa2 relex r. ni kena lama lagi kot baru dia cair semua."

dan ak, seperti biasa nak jgk ngomel2 complain lg.

izzati again, "nih la tarbiyah. sabar la try masuk kan white paper ke etc...kan dah blaja semalam, kita kena take +ve semua perkara. cari jalan penyelesaian."

hah ak, "opss. okaiiii. ha'ah kan, apa lah ak ni. relex r bro! macam x biasa salah masak plk. pandai2 lah settle kan jgn dok bising. annoying kan ak! haiss kauthar kauthar"

dan izzat pon setia lah bersama mengedit sehinggal siap(sori dude ganggu ko study. anyway, THANKS A LOT IZZAT! :D)

usai segala urusan dapur,

pi lah belek2 ayat2 Pencipta dan Penjaga aku yang plg Agung. xda siapa dah yang plg setia dan sentiasa terima ak all the time melainkan Dia, serius. sedih ke apa ke, paling best dan terbela adalah apabila mengadu kat Dia. so sebagai tanda syukur dan rasa kehambaan yg sangat hina ni, sentiasa lah berhubung dgn Dia. setiap saat setiap waktu. dalam apa jua keadaan, gerak hati kita pikiran kita ke, memang contact terus dengan Dia. serius tenang dan yakin dan seronok, iAllah alhamdulillah....:)

belek punya belek, Dia tunjukkan aku banyak ayat2Nya yg sangat cantik dan menyentuh, antaranya(xtau kenapa rasa sgt2 nak kongsi dgn semua)(^__^)

"dan jika Kami berikan rahmat Kami kepada manusia, kemudia (rahmat itu) Kami cabut kembali, pastilah dia menjadi putus asa dan tidak berterima kasih"
[11:9]

mungkin seminggu ni hati selalu rasa kering kot, tu yang bila ditegur, terasa sangat. aku ni tak bersyukur kah?? nak gembira sendiri2 tenang sendiri2 je kah? xnak sampaikan pada yang lain kah apa yg kau dapat ap yang kau rasa selama ni? pastu hati jadi kering, rasa sunyi rasa sedih, baru nak cari Dia kah. atau adakah ini tanda Dia telah tarik rahmat ketenangan dari hati aku, na3uzubillah...

indikator rahmat Dia telah ditarik(RASA PUTUS ASA dan TIDAK BERTERIMA KASIH) sangat menakutkan aku.

dan bila my sis kata, "kejahatan yang membuatkan engkau sedih adalah lebih baik dari kebaikan yang membuatkan engkau takabbur-saidina ali-", huh tersentuh lagi. alhamdulillah ya Allah Kau tak biarkan aku terus hanyut dengan kezaliman diri sendiri...alhamdulillah...

tQ Allah for giving me such this feeling of love. love bcoz of U. i love u all my dearie friends.


video
::FORGIVE ME WHEN I'M WHINE-zain bhikha::

Sunday, October 24, 2010

Go Forward Young Muslims.

A Child’s Prayer

I sometimes lie awake at night
And wonder at the stars so bright
I dream about my future too
And the things that I will do

Soon the world will count on me
I’m the future they agree
People depend on me somehow
Though small and timid, I am now

So you and I my dearest friend
Must stand together till the end
For we are one by Allah’s grace
No matter what our colour or race

We must prepare ourselves today
While we journey on our life’s way
So much there is to learn and see
For true believers we must be

Yeah, yeah. Come on.
Go forward young Muslims, wherever you are
In the shadow of the sun or by the light of a star
Your Supreme protector is Almighty Allah
Go forward young Muslims wherever you are
Go forward young Muslims we feel your pain.
So many places, Palestine,
People are dying, mothers are crying
Bombs are falling from the sky, people asking why.
The only thing that we can do is pray to God, to help them through
But do they realize that Allah hates those who kill and despise.
I think that’s no surprise. We must rise up.
Come on young Muslims, gotta rise up.
Come on young Muslims.
Together we must stand in the Masjid to pray,
Pray for a better day, a better way
To make this world a better place.
Cause lets face it, it’s out of control.
We need to grab hold of each other
unite as one Ummah.
Like back in the days of the
Companions of the Prophet
Some were young, they were strong and they
loved each other
Brothers and sisters and they could
die for one another.
Yeah. Yeah.
So stand up young Muslims.
Say it out loud, it’s time to be counted.
Right here, right now.
Yeah, right here. Come on, right now.

O Allah we love you so
Give us health and make us grow
Be with us each passing day
While we journey on life’s way


by Naadira Alli & Rashid Bikha (^__^)



Friday, October 22, 2010

m Vs M

Bismillah

yep, islam is the solution...knowing the real islam the way it should be, as how was taught by the messenger Muhammad s.a.w, u'll feel the relieve the pleasure n contented iAllah...it's sooo sweet, being a muslim instead of a Muslim. (^__^)


video
::muslim for life-S.O.A::